آیین غرس نهال به نام شهید مدافع سلامت دکترسید مهدی بهشتی شیرازی

آئین غرس نهال بر اساس هماهنگی بعمل آمده توسط معاونت فرهنگی، اجتماعی و توسعه امور رفاهی در روزهای پایانی سال، روز ۲۲ اسفند مصادف با روز ایثار مراسم غرس نهال زیتون با حضور همکاران بسیجی پایگاه مقاومت بسیج شهید دکتر سید مهدی بهشتی شیرازی در شعبه ۲۸ تهران برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم آقای اکبرآبادی ریاست محترم شعبه ۲۸ ضمن خیر مقدم به حضار و بزرگداشت روز ۲۲ اسفندماه روز ایثار و شهادت، گفت: بحمدالله خدای متعال توفیق داد امسال هم مثل سال‌های گذشته در فصل نهال‌کاری وظیفه‌ی خودمان را در این زمینه انجام داده و نهالی به نام شهید مدافع سلامت شهید دکتر سید مهدی بهشتی شیرازی جهت زنده نگه داشتن یاد شهید، در حدّاقلّی که برای ما ممکن بود، انجام بدهیم. امسال مسئولین این شعار را مطرح کردند که هر ایرانی یک نهال بکارد؛ ما همچنین سعی بر آن داریم تا این مهم برآورده گردد.

 اگر چنانچه ان‌شاءالله به تعداد ملّت ایران در ازای هر نفر یک نهال کاشته شود، معنایش این است که در طول چهار سال، برنامه‌ی دولت در مورد ایجاد یک میلیارد نهال تحقّق پیدا خواهد کرد؛ که برنامه‌ی مهمّی است.

مسئله‌ی نهال‌کاری، مسئله‌ی حفظ محیط زیست و فواید فراوانی که بر تکثیر نهال‌کاری و تکثیر درخت در جامعه و در کشور به وجود می‌آید، از مهم‌ترین مسائل کشور است. مخصوص ما هم نیست؛ کشورهای همسایه‌ی ما بعضی تا یک مقطع معیّنی چهار میلیارد و بعضی ده میلیارد برنامه‌ریزی کرده‌اند؛ حالا چقدر بتوانند یا نتوانند بحث دیگری است، لکن ما میتوانیم. به توفیق الهی، ان‌شاءالله همه ما در این زمینه همّت به خرج دهیم تا این مهم برآورده شود. نکته این است که کاشتن نهال امر مهمّی است؛ هم برای محیط زیست مهم است، هم برای اقتصاد کشور مهم است. چه درخت میوه و چه درخت های غیر مثمر که ارزش چوب آن بالاست.

امیدواریم خداوند متعال برای ملّت ما، کشور ما، مردم ما، آحاد جامعه‌ی ما ان‌شاءالله خیر مقدّر بفرماید و الطاف الهی شامل حال ما باشد، همچنان که بحمدالله تا امروز هم چنین بوده است.

پس از ایشان آقای حاج احمد علمائی از ورزشکاران رزمی کار کشورمان نیز طی سخنانی گفت: زندگی بشر در این مقطع زمانی جهت دعا ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) و زیر چتر ولایت فقیه توفیق الهی می باشد و مطیع بودنمان در زیر سایه رهبری از اولویت های ما باید باشد زیرا فرج نزدیک است و ولی نعمتان ایشان هستند.

در پایان پس از دعا جهت فرج و ظهور حضرت ولی عصر (عج) و سلامتی فرماندهی معظم کل قوا، حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) یک اصله نهال زیتون، سمبل مبارزه با رژیم جنایتکار و غاصب صهیونیستی و به یاد بود شهید مدافع سلامت دکتر سید مهدی بهشتی شیرازی در محوطه کاشته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *